July 12, 2023

PENDAPATAN ADSENSE MELALUI BLOG 2023

Tags



Menjana pendpatan melalui blogspot sebenarnya masih relevant ya kawan-kawan. Bagi sesiapa yang sudah mempunyai blog yang dah bersawang, idea dan nak dicurahkan dan ianya bersifat 'evergreen" maka berbaloi juga untuk berblog.Manatau penulisan kita itu boleh mendapat manafaat untuk orang lain dan dalam masa yang sama kita boleh menjana pendapatan sampingan.

Gambar di atas adalah real income aku yang nak capai treshold USD100 untuk claim payment. Tujuan post ini di buat adalah menaikkan motivasi orang-orang seperti aku yang mempunyai akaun adsense dan blog yang dah bersawang dan ada sedikit masa untuk menulis so, jommllaa berblogging dan menjana pendapatan.


Pernah juga terfikir buat post sensasi seperti cerita artis dan gossip. Dan sebenarnya post sensasi ni memang impak traffic viewnya tinggi dan bila view tinggi, income pun ada naik sikit. Tapi bila fikirkan manafaatnya tiada maka aku terusknlah juga dengan post-post yang berfaedah dan memberi manafaat.  Sebenarya aku ada lebih 5 blog yang aktif, tapi 4 dah bersawang labah-labah jenis blackwidow.. hahaha


ok tu sajalah perkongsian ringkas aku. sesiapa nak jadi kawan aku untuk berblog dan menjana pendapatan adsense silalah komen di bawah.




EmoticonEmoticon