November 24, 2016

CARA PACKING BARANG UNTUK DI BAWA SEMASA BALIK KAMPUNG ATAU MELANCONG



"Owhhh malasnya nak packing baju... bukan sikit baju nak packing tapi ini melibatkan baju suami dan 5 orang anak.."

Baru je fasa nak packing baju dah pening tu belum lagi nak travel.Saya seorang ibu dengan 5 anak masing masing berusia 1,3,6,8 dan 10 tahun. Surirumahtangga juga.

Tinggal di Labuan nak balik kampung di Semenanjung. Bila tiba nak balik kampung mula la pening kepala macam nak kena buat drawing autoCAD ataupun buat analisis water quality.. (tu la tugas aku masa aku kerja dulu).

Oklah straight to the point aku nak bagi list apa nak di pack dalam beg untuk di bawa semasa travel  balik kg atau melancong. Sesuai untuk keluarga yang anak 5 orang.

Bilangan beg yang diperlukan 3 buah (tak termasuk handbeg)

1.BEG A (beg beroda bersaiz sederhana besar)
2. BEG B (beg beroda bersaiz sederhana besar)
3. BES GALAS/ BEG DUKUNG BELAKANG

ok meh ceek terangkan pula apa nak isi dalam beg-beg tersebut naaaa

1.   BEG A (beg beroda bersaiz sederhana besar)

 BEG A ini adalah khusus untuk baju aku dan suami, tuala kami dan anak-anak,  telekung, underware, stokin, tudung, tuala wanita, set kecantikan, set toiletries

Dipecahkan lagi :

 ## Pakaian suami
 2 pasang baju tido suami
 2 pasang baju jalan suami
 3 helai underwear suami
 1 helai stokn suami

  ## Pakaian aku                                         
2 helai baju tido aku
3 helai baju jalan aku       
underwear secukupnya
Tudung 2 helai
Stokin 2 pasang
Telekung
Pad
                                       
## Set kecantikkan                                         
Sikat, 1 batang lipstick, bedak, ikat rambut, minyak wangi, cekak,

 ## Set toiletteries                                         
Berus gigi 5 batang, ubat gigi, sabun, shampoo rambut, shaver

                       
## Tuala sekeluarga 5 helai bersaiz biasa dan  nipis

## Small packaging susu anak, nestum, botol susu

                                   
2.   BEG B (beg beroda bersaiz sederhana besar)

BEG B ini adalah khusus untuk baju 5 orang anak-anak aku

Beg ini lebih simple kerana hanya mengndungi pakaian anak-anak

Dipecahkan lagi :

## Pakaian anak no 1 (Perempuan)
3 pasang baju jalan
2 pasang baju tido
2 helai tudung                                         
Underwear secukupnya 
1 selipar
1 baju sejuk

 ## Pakaian anak no 2 (Lelaki)
  3 pasang baju jalan
  2 pasang baju tido
  Underwear secukupnya 
  1 selipar
  1 baju sejuk

   ## Pakaian anak no 3 (Perempuan)
   3 pasang baju jalan
   2 pasang baju tido
   2 helai tudung
   Underwear secukupnya 
   1 selipar
   1 baju sejuk

    ## Pakaian anak no 4 (Lelaki)
    3 pasang baju jalan
    2 pasang baju tido
    Underwear secukupnya 
    1 selipar
    1 baju sejuk

    ## Pakaian anak no 5 (Lelaki baby)
   3 pasang baju jalan
   2 pasang baju tido
   2 helai tudung
   1 baju sejuk
   1 kasut

 3.   BEG GALAS

Beg galas mengandungi dompet dan laptop sahaja. Kalau ada baby bole letak pampers 2-3 keping

Haa lepas korang travel atau balik kg, mesti sebahagian besar pakaian anda ialah baju kotor kan? So tipsnya aku longgok satu beg untuk kain kotor dan satu beg lagi kain bersih.

Ok membantu tak tulisan aku nie?
Sila tinggalkan komen di bawah

1 comments so far

Membantu sis...thankyou...sy tgl dilabuan juga...tgh cr idea packing nak balik smenanjung....kita family of four...hehe


EmoticonEmoticon